Friday, May 13, 2011

aku juga

aku juga separti kamu
tidak sempurna, penuh cacat cela
aku juga seperti kamu
selalu berdosa pada yang maha Esa
aku juga seperti kamu
ada kala hebat, ada kala tidak
aku juga seperti kamu
selalu lupa bersyukur, selalu pula kufur
aku juga seperti kamu
ada jatuh, ada bangun
aku juga seperti kamu
masih lagi mencari diri
aku juga seperti kamu
masih ada dosa yang belum mampu aku buang
aku juga seperti kamu..

jika aku seperti kamu, kenapa perlu aku tulis?
kenapa perlu aku beri tahu ang kita serupa?

kerna aku ingin ajak kamu, kau, aku, kita, dia, mereka untuk tidak putus asa

apa kau tengah repekkan ini?
putus asa dari apa?

putus asa dengan Tuhan!
ramai aku dengar
kiri, kanan, depan, belakang
begitu ramai yang melafaz
aku tidak baik, sudah tiada harapan

sungguh, jgn begitu..
Tuhan itu tidak seperti aku, kau kita, dia, mereka
yang mudah jelek memberi ampun
tidak.. Tuhan jauh dari itu

jangan putus asa sahabat
jangan putus asa kawan
jangan putus asa

jangan biar aku sendirian meminta
jangan biar aku sendirian meminta
jangan biar aku sendirian meminta

jika kau fikir kau idak lagi punya harapan..

ingat..

aku juga seperti kamu

1 comment: